dijous, 26 de novembre de 2015

TREBALL DELS RACONS...

En una entrada anterior us vàrem explicar el funcionament dels RACONS. 
Us deixem unes fotografies perquè pogueu veure el funcionament d'aquesta ronda que hem fet.

Els racons faciliten l'atenció a la diversitat de l'aula. Cada infant pot seguir al seu ritme les activitats propsades.
En una graella es fa el control dels racons que cada grup fa.
Al finalitzar la sessió es fa una posada en comú de com han anat els diferents racons: grau de dificultat, problemes per posar-se d'acord... 

Els racons de JOCS MATEMÀTICS consten de 4 jocs:
  1. Construccions amb el KAPLA: entre els components del grup ens hem de posar d'acord per fer una construcció entre tots. És un racó en què cal dialogar, i saber-se posar d'acord.
  2. Puzles per parelles.
  3. Dibuix amagat: reseguir els nombres i trobar quin dibuix s'amaga.
  4. Fer paquets de 10 amb xapes i botons. Ens estem adonant que sumar paquets és més fàcil que sumar d'un en un i a més a més anem més ràpid a l'hora de comptar. 




ELS RACONS DE CATALÀ QUE HEM ESTAT FENT AQUESTS DIES HAN ESTAT:
1.- PINTAR EL PALLASSO SEGUINT UNES INSTRUCCIONS.
2.- PRACTICAR LA GRAFIA DE LA LLETRA LLIGADA.
3.- ENDEVINAR L'OBJECTE LLEGINT LA PARAULA, UNA PETITA FRASE O BÉ UNA DESCRIPCIÓ.

dimecres, 25 de novembre de 2015

EL DIMECRES 11 DE NOVEMBRE VÀREM FER UN TALLER-AUDICIÓ QUE ES TITULAVA "DESCOBRIM ELS INSTRUMENTS DE VENT".
ENS VA AGRADAR MOLT!

dimarts, 24 de novembre de 2015

PLASTIQUEM AMB LA NATURA

LA TARDOR ENS DÓNA MOLT JOC A L'HORA DE FER VOLAR LA NOSTRA IMAGINACIÓ....LES PEDRES, FULLES, TRONCS...TOT ÉS SUSCEPTIBLE D'ESDEVENIR UNA OBRA D'ART.
ÉS PER AIXÒ QUE UN DIVENDRES ASSOLEIAT VÀREM DECIDIR SORTIR A FER LA CLASSE DE PLÀSTICA AL PATI.
LA CONSIGNA ERA CLARA: EN PARELLES REALITZEU UNA ESCULTURA AMB EL QUE LA NATURA ENS OFEREIX. NO S'HI VAL ARRENCAR HERBES! POSEU-VOS D'ACORD I A GAUDIR!!
ENS HO VAM PASSAR MOLT I MOLT BÉ...VOLEU VEURE EL PROCÉS I LES OBRES D'ART QUE VÀREN SORTIR?
ENDAVANT!

dilluns, 23 de novembre de 2015

ENS HO PASSEM MOLT BÉ LLEGINT!

Cada dia de dilluns a dijous dediquem 30 minuts a la lectura de llibres de tot tipus (coneixements, diversió, històries..). Aquest temps està establert a tota la primària a la mateixa hora de 15h a 15:30. 
L'objectiu no és altre que gaudir del plaer de mirar i llegir allò que ens ve de gust. Els nens i les nenes esperen i demanen aquest temps. Hi ha dies en què les mestres els llegim alguna història, d'altres és temps lliure per triar el que vulguin i en altres ocasions mirem algun conte a la PDI de "Una mà de contes". 
En aquesta estona els nens i nenes poden estirar-se, seure en parelles, individualment, en petit grup...sempre i quan es mantingui un clima tranquil. 
Us deixem una petita mostra d'aquest moment "màgic"...i recordeu que esteu convidats i convidades a venir els dimecres per gaudir amb nosaltres d'aquesta estona!

 

dijous, 19 de novembre de 2015

CONTE: EL MONSTRE DE COLORS





Autora: Anna Llena 
Il·lustradora: Anna Llenas 
Editorial: Flamboyant

Conte per treballar les emocions.
Sabrà posar en ordre l'alegria, la tristesa, la ràbia, la por i la calma?

Un monstre és el protagonista d'aquest conte, un monstre però molt especial.  El Monstre de Colors té un problema i és que no sap què li passa! No sap si està content, trist, enfadat, nerviós, calmat, si té por... s'ha fet un embolic amb les seves emocions i ara li toca desfer aquest embolic ja que totes les emocions barrejades no funcionen massa bé! I preguntareu com podrà fer-ho oi? 

Doncs el monstre resoldrà els seus problemes gràcies a una amiga que l'ajudarà a classificar les seves emocions en pots i encara més identificarà cada emoció amb un color!!!





                                     (extret de la página de l'Anna Llenas)


Així tenim el groc del Sol per l'alegria,  el blau del mar per la tristesa,  el vermell del foc per la ràbia, el verd de les fulles dels arbres per la calma, el negre per la por i el rosa per l'amor!                  


En acabar el conte descobrim el problema real del monstre... està enamorat i evidentment l'amor a vegades és d'allò més complicat!

Totes les emocions són importants però juntes i sense control a vegades no ens ajuden i és llavors quan ens preguntem: què em passa? o no sé que em passa? - aquesta podria ser la reflexió que podem treure del conte.

Un conte ideal per grans i petits, un conte que permet unir el món dels sentiments amb els colors i fins tot amb els petits permet anar més enllà i preguntar-nos què li passaria si tingués gana, de quin color seria llavors o bé si té son... podem per tant reflexionar i anar molt més enllà del que tenim pensat o proposat ja que a vegades són ells mateixos els que ens obren un diàleg i ens permeten descobrir aspectes que per nosaltres passen desapercebuts. 


El dia que vam explicar el conte a la classe els nens van passar una bona estona.  Aprofitant que el monstre classifica els sentiments en pots i segons els colors, nosaltres vam dibuixar els nostres monstres de colors i de sentiments i ara els tenim a la classe com un element més de treball! 

Contes com aquests ens permeten treballar d'una manera divertida, dolça i tendra el món de les emocions, aquest món tant delicat i complicat que cal i s'ha de treballar ja des de petits. Cal  tenir clar la necessitar d'educar les emocions. Cal anar treballant per afavorir la consciència, la regulació i autonomia emocional i ajudant aixi a formar "personetes" cada vegada més competents socialment i emocionalment. 













dilluns, 16 de novembre de 2015

SYMBALOO (ACTIVITATS AMB L'ORDINADOR)

BONA TARDA!
US PRESENTEM EL SYMBALOO DE L'ESCOLA.
EL SYMBALOO ÉS UNA EINA QUE ENS PERMET RECOPILAR ACTIVITATS ONLINE I FER-NE ÚS SEMPRE QUE ES VULGUI.
VEUREU QUE ORGANITZAT PER CICLES, I  CADA CICLE TÉ LES ACTIVITATS CLASSIFICADES PER ÀREES.
NOSALTRES HEM FET ACTIVITATS D'EDUCACIÓ INFANTIL I DE CICLE INICIAL I ENS AGRADA MOLT PERQUÈ JUGANT APRENEM....
A LA PART ESQUERRA DEL BLOC TINDREU SEMPRE L'ACCÉS AL SYMBALOO PERQUÈ ÚS SIGUI MÉS FÀCIL LOCALITZAR-LO.



A L'ÀREA DE MATEMÀTIQUES HI HA UNS EXTRATERRESTRES QUE VOLEN PUJAR EN UNA NAU DE DOS EN DOS I PER FER-HO HAN D'ACONSEGUIR FER EL NÚMERO 10!!
TAMBÉ HI HA UNS POLICIES A QUI HEM DE COL·LOCAR UNA GORRA SEGUINT ELS NOMBRES DE PETIT A GRAN!
AH! I TTENIM UNA ORGUGUETA QUE MENJA FULLES I AL FINAL ENS DÓNA UNA SORPRESA!!!
I, EN CATALÀ ENS AGRADEN ELS LLIBRES VERDS DE L'ENTRENAT PER LLEGIT, O LES ENDEVINALLES....
BÉ! NO US DIEM MÉS QUE VOLEM QUE ANEU "INVESTIGANT" MICA EN MICA COM HO ANEM FEM NOSALTRES!!!

APA DONCS A GAUDIR I A APRENDRE JUGANT!!
UNA ABRAÇADA
MARTA I ROSER

ELS CONTES AMB ELS INFANTS

Als nens i nenes els agrada molt escoltar contes i llegir-los. Aprofitem per fer-vos unes recomanacions que hem trobat "navegant" i que creiem que poden ser interessants.
Moltes de les pàgines que us detallem a continuació els nens i nenes ja les coneixen perquè les treballem a l'aula o a clase d'informàtica.
Esperem que us siguin d'utilitat i que en feu ús.
Una abraçada
Marta i Roser
 
 
P.D: Us hem creat un apartat "TREBALLEM ELS CONTES" amb enllaços directes a les pàgines que més usem a la barra de la dreta.
 
Els contes són una de les lectures preferides dels nostres infants. Tot i que no ho sembli, darrera les històries que se’ns expliquen hi ha valors i continguts pedagògics extraordinaris, així doncs hauríem d’aprofitar aquest recurs per estimular i construir hàbits en la lectura, aprendre a fer hipòtesis, entendre i comprendre el món fantàstic, etc. Comencem?


UNA MÀ DE CONTES


UN MAR DE CONTES


CONTES.CAT


20 CONTES COMPTATS


LA VACA CONNIE


CONTES BOJOS


LA LAURA I EN JOAN


ELS CONTES DEL TOM I LA LAIA


VET AQUÍ ELS NOSTRES DRETS


“CUENTOS PARA DORMIR”


“MILCUENTOS”


“NO CUENTOS”


“CUENTOS INFANTILES”


“SOÑANDO CUENTOS”


“CUENTOS REDONDOS”


“EDUCAPEQUES”


“CUENTO A LA VISTA”


VA DE CONTES


“CUENTOS PARA NIÑOS”

divendres, 13 de novembre de 2015

CONSELLS PER AJUDAR ALS NENS I NENES A APRENDRE A LLEGIR..



Saber llegir -juntament amb escriure, entendre i parlar- és una de les habilitats fonamentals i necessàries per al domini d'una llengua. Els pares sovint volem col·laborar però no sabem ben bé com fer-ho i com ajudar als nostres fills i filles en aquest aprenentatge.


 La lectura mecànica és important. Han d'anar guanyant agilitat i fluïdesa en la descodificació de les lletres. Moltes vegades quan acaben de llegir una paraula, no recorden les primeres lletres d'aquesta. Nosaltres podem repetir tota la paraula sencera:  si el nen ha llegit: "aaaaarrrrrmmmmaaaarrrrriiii" , nosaltres podem dir "Molt bé! Has llegit armari! vinga ara llegeix-la tu!"
Si veiem que enlloc de dir "PA-PA" diu "la pe, la a, la pe, la a" podem ajudant-lo dient: "la pe" és el nom de la lletra però no parla així, "la p sola no vol dir res, necesita la A, la E, la I, la O, la U perquè soni, perquè parli, llavors amb la a sonarà PA, amb la e, PE..." 
Ja veureu com ben aviat la lectura mecànica es va consolidant i poden anar entenent petites frases a mesura que descodificant les lletres del text. És en aquest moment que comencen a gaudir de la lectura.
L'IMPORTANT? PASSAR UNA BONA ESTONA AMB EL VOSTRE FILL/A I GAUDIR DE LA LECTURA.


US DEIXEM UN ARTICLE QUE BEN SEGUR QUE US AJUDARÀ.
ARTICLE. Font:  Healthy Children
Llegir en veu alta és una de les millors maneres d’ajudar al teu fill a aprendre a llegir. A més, pot ser molt divertit! Com més emoció mostris mentre llegeixis, més ho gaudirà! El més important és que ell marqui el ritme i es diverteixi mentre aprèn a llegir.
Segueix els consells següents quan tu llegeixis al teu fill:
  • Fes córrer el dit al llarg de les paraules a mesura que les vas llegint per ensenyar-li que allò que assenyales és el que explica la historia.
  • Fes sons d’animals i veus divertides, sense vergonya! Així ajudaràs el nen a que s’entusiasmi amb la història.
  • Atura’t a les imatges i pregunta-li al nen que descrigui què hi veu. Parla-li de com les imatges relaten la història.
  • Convida’l a participar en qualsevol frase que es vagi repetint al llarg del conte.
  • Ensenya-li com els esdeveniments que tenen lloc al llibre poden ser similars als que ell viu en el dia a dia.
  • Si el nen fa una pregunta, para de llegir i respon. El llibre pot ajudar-lo a expressar els pensaments i solucionar els propis problemes.
  • Segueix llegint al teu fill fins i tot després que hagi après a llegir. Un nen pot escoltar i entendre històries més complicades que si les llegeix per ell mateix.
Llegir en veu alta
Un cop el nen comenci a llegir pel seu compte, fes-lo llegir en veu alta. Això l’ajudarà a agafar confiança en l’habilitat de llegir, i a gaudir en l’aprenentatge de noves tècniques de lectura. Fes torns de lectura amb el teu fill per tal que vagi aprenent habilitats més avançades.
Si el nen demana ajuda amb una paraula, explica-li ràpidament el significat per tal de que no perdi el fil de la història. No el forcis a dir cap paraula si s’entrebanca, tret que ell mateix insisteixi en fer-ho.
Si substitueix una paraula per una altra mentre està llegint, observa si té sentit. Si per exemple fa servir el mot “gosset” en comptes de “cadell”, el resultat és el mateix; no l’aturis per corregir-lo. Si per contra utilitza una paraula que no té sentit, per exemple “col” per “sol”, demana-li que llegeixi un altre cop la frase perquè no estàs segur d’haver entès bé el que ha llegit. Reconeix els límits d’energia del nen, para en cada sessió davant de qualsevol senyal de fatiga, cansament o frustració.
Sobretot, assegura’t de felicitar-lo pels progressos! Tu ets el primer professor i el més important de tots! La lloança i el suport que li dones mentre ell aprèn a llegir l’ajudaran encara més a gaudir de la lectura i de l’aprenentatge.
Aprendre a llegir a l’escola
Un cop el teu fill comenci l’escola primària, començarà l’educació formal en la lectura. Hi ha moltes maneres d’ensenyar els nens a llegir a l’escola:
  • Emfatitzar el reconeixement de la paraula, fent entendre als alumnes el significat global sobre el context.
  • Aprendre quin so representa cada lletra (fonètica); això els ajuda a “descodificar” o pronunciar les paraules.
  • Parar atenció a les connexions entre allò parlat i allò escrit.
Molts professors utilitzen una combinació de mètodes per ensenyar als alumnes a llegir. És una habilitat important per als nens en l’aprenentatge. Molts aprenen a llegir sense cap problema, però forçar un nen a llegir abans d’hora o quan presenta problemes pot ser contraproduent. Es recomana llegir conjuntament i jugant a jocs per fer-ho de forma més divertida.
Els pares han d’involucrar-se en l’aprenentatge dels fills. Fomentar la passió d’un nen per l’aprenentatge anirà acompanyat d’una probabilitat més gran d’èxit escolar.

Consells per a la lectura
Aquests són alguns consells que cal tenir en compte mentre el nen aprèn a llegir:
  • Dedica-li un temps cada dia. A molts nens els encanta que els expliquin un conte abans d’anar a dormir. A més, aquesta és una bona manera de relaxar el nen després d’un dia de molta activitat. Llegir entre cinc i deu minuts cada dia serà més beneficiós que no llegir una hora seguida un dia a la setmana. A més, els fills ens agrairan que els dediquem aquesta estona diària.
  • Deixa llibres a l’habitació del nen perquè els pugui gaudir quan vulgui. Assegura’t que l’habitació té les millors condicions per a una bona lectura: un llit, un sofà o una cadira confortable, prestatgeries per als llibres i un llum adequat.
  • Llegeix els llibres que el nen gaudeix més. Al cap d’un temps segur que sap les frases de memòria. Deixa que vagi relatant ell mateix el conte.

dimecres, 11 de novembre de 2015

JOCS MATEMÀTICS i RACONS DE CATALÀ


A mitjans octubre vàrem començar els racons de treball.
Els racons faciliten l'atenció a la diversitat de l'aula. Cada infant pot seguir al seu ritme les activitats propsades.
En una graella es fa el control dels racons que cada grup fa.
Al finalitzar la sessió es fa una posada en comú de com han anat els diferents racons: grau de dificultat, problemes per posar-se d'acord... 




Els racons de JOCS MATEMÀTICS consten de 4 jocs:
  1. Construccions amb el KAPLA: entre els components del grup ens hem de posar d'acord per fer una construcció entre tots. És un racó en què cal dialogar, i saber-se posar d'acord.
  2. Puzles per parelles.
  3. Dibuix amagat: reseguir els nombres i trobar quin dibuix s'amaga.
  4. Fer paquets de 10 amb xapes i botons. Ens estem adonant que sumar paquets és més fàcil que sumar d'un en un i a més a més anem més ràpid a l'hora de comptar.


També vàrem començar els RACONS DE CATALÀ amb l'ajuda de la Dolors i l'Alícia. Els racons que vàrem fer van ser:
  1. Laberints de síl·labes: si el laberint que ens ha tocat és el de 2 síl·labes per exemple, hem d'anar picant els dibuixos i seguir el caminet d'aquells que tinguin 2 síl·labes per poder sortir per la sortida correcta.
  2. Relacionar la paraula amb el dibuix.
  3. Sopa de lletres. 
  4. Confegir paraules amb les pissarres magnètiques


       

ELS PRIMERS DIES...

Els primers dies de PRIMER han estat plens de novetats i expectació del què ens espera durant tot el curs.
Vàrem plantejar la pregunta : -Què voleu fer i aprendre a primer? i, les respostes han estat...

  • Aprendre a llegir
  • Llegir amb lletres de tot tipus (Pal, lligada,..)
  • Acabar de llegir bé amb tot tipus de lletres.
  • Aprendre a escriure molt..
  • Saber sumar, restar, i conèixer números molt grans!
  • Saber dibuixar.
  • Fer experiments.
  • Aprendre a ser amics.
-Què esperem les mestres?
  • Que aprenguin a pensar abans de fer les coses.
  • Que comencin a fer-se i a fer preguntes per buscar-ne la resposta.
  • Que mostrin ganes de superar-se, cadascú al seu ritme.
  • Que es vagin coneixent com són...

dimarts, 10 de novembre de 2015

REUNIÓ INICI DE CURS

Aquí us deixem tota la presentació de la reunió de grup. Recordeu que si necessiteu ajut o que us aclarim dubtes us atendrem de bon grat.
Roser i Marta
 

divendres, 6 de novembre de 2015

ANEM A L'AULA DE CIÈNCIES

Quan anem a l'aula de ciències ens ho passem molt bé observant i fent descobertes.
Mica en mica anem entrant en la pràctica del mètode científic. Com ho fem? Doncs ara us ho expliquem: 
Davant un plantejament formulem les nostres hipòtesis (què pensem que passarà i per què).
  1. Com podem verificar-les? Trobant informació, comprovant, experimentant.
  2. Abans de començar ens preparem repassant 5 normes:
    1. Hem de ser curiosos i tenir ganes d'aprendre coses noves. 
    2. Hem de ser valents i valentes com els tigres.
    3. Hem de tenir els ulls i les orelles ben oberts i atentes com els elefants.
    4. Hem de saber treballar en equip com les formigues. 
    5. Hem de ser llestos i pensar molt com els dofins.
  3. Ja estem preparats i preparades per experimentar. Observem i comentem les nostres conclusions.
  4. Comparem els resultats amb les nostres hipòtesis.
La primera experimentació que hem realitzat ha estat: com actua un colorant alimentari quan el barregem amb aigua, i amb aigua i oli?


Les hipòtesis que hem fet han estat:
  • L'aigua canviarà de color.
  • L'oli quedarà a sota, després el colorant i després l'aigua.
  • L'oli rellisca i potser el colorant relliscarà.
  • Es barrejarà tot.
Utilitzem envasos de vidre, aigua, oli i colorants.

Què observem?

  1. El colorant ha tintat l'aigua de seguida.
  2. En canvi al posar oli a l'aigua hem vist: 
    1.  que l'oli queda al damunt. No es barreja amb l' aigua. 
    2. Al deixar caure una gota de colorant, aquesta es manté fins que traspassa l'oli sense modificar res, però al passar a l' aigua comença a tintar-la.
De les hipòtesis fetes n'hem encertat una.

PLANTEM ESPINACS A L'HORT!

El dijous 22 d'octubre vam plantar espinacs a l'hort. 
El Ramon ens ha ajudat i explicat com fer-ho, com regar-les i fins i tot ens ha volgut fer entendre què és un hort ecològic!!

Hem pogut veure la diferència entre el planter i la llavor (semblen pedretes, diuen la majoria..) Hem plantat el planter i més endavant posarem la llavor al planter per veure què passa...

Hem d'aconseguir que ens creixin ben maques!

dijous, 5 de novembre de 2015

CONTE: LES PARAULES DOLCES

LES PARAULES DOLCES

CONTE EDUCACIÓ EMOCIONAL: Les paraules dolces de Carl Norac i Claude K. Dubois Ed. Corimbo


FA UNS DIES VÀREM TREBALLAR EL CONTE  “LES PARAULES DOLCES”.

Un bonic conte explica com la Lola un dia es lleva amb un munt de paraules dolces a la boca que no sap com expressar perquè tothom està massa ocupat per sentir-les o bé, simplement no es mereixen les boniques paraules de la Lola. Acabaran per sortir de la seva boca? Com s’ho farà? Un bonic conte per ensenyar als nens la importància d’expressar els seus sentiments i potenciar l’autoestima dels altres.

Quan el vam acabar de veure vàrem fer un petit joc d’Educació Emocional: una llista, entre tots, de les paraules dolces que coneixem, les vam escriure a la pissarra i després les vàrem llegir en veu alta.
Ens va agradar tant que nol volíem que al tancar la PDI desapareguessin per això les vam escriure amb lletra ben bonica a la Llibreta de Sentiments.

Tot seguit us deixem l'enllaç al conte:

 

dimecres, 4 de novembre de 2015

CASTANYADA!



 A Anglès la Dolors ens ha dit que els anglesos celebren Halloween i que els agrada disfressar-se de coses que fan por i els nens i nenes demanen caramels per les cases. El divendres al matí vam anar la biblioteca dels Somnis, tota ella decorada de Halloween. Vam ser molt valents i valentes i no ens va fer por!
 
Com que el tema de la POR ens té intrigats, hem començat a parlar-ne a Valors: quines pors tenim? per què tenim por? hem de tenir por de tot? quines pors són reals i quines són provocades per la nostra imaginació?
Aprofitant aquest tema hem explicat el conte: SOTA EL LLIT. Un conte divertit i innocent amb una mica d'intriga que ens ha agradat molt.


El divendres a la tarda vam anar a la pista i vam poder gaudir d'un espectacle que ens van preparat els nens i nenes de 6è. Tot seguit ens van repartir les castanyes torrades i els panellets que vam fer entre tots i totes.


 


FEM PANELLETS!




Un any més fem panellets. Aquesta vegada de coco i xocolata.
Com ho hem fet? 
  1. Hem pelat la patata bullida i l'hem aixafat bé amb una forquilla.
  2. En el mateix bol hi hem afegit el sucre i la farina d'ametlla.
  3. Hem repartit la massa en dos bols: en un hi hem afegit el coco i a l'altre la xocolata.
  4. Ho hem amassat tot bé amb les mans.
  5. Amb la massa ja llesta hem fet les boles.
  6. Moltíssimes gràcies a les famílies que us heu emportat els panellets per coure'ls!

dilluns, 2 de novembre de 2015

CANÇONS DEL COS HUMÀ

AVUI ESTEM CANTARINES I PER AIXÒ US PROPOSEM ESCOLTAR LES SEGÜENTS CANÇONS QUE BEN SEGUR QUE US AGRADARAN!

UNES PARLEN DEL COS HUMÀ I LES ALTRES...BÉ, JA HO DESCUBRIREU!

POSEU EL VOLUM BEN FORT I GAUDIU!!

MARTA I ROSER





UNA CANÇÓ QUE HEM APRÈS I ENS HA AGRADAT MOLT!

LA LLETRA L'HA ESCRIT EL JOAN AMADES!








LA CANÇÓ DEL JOC DE MOURE EL COS!! US ATREVIU A MOURE TOT EL COS AL RITME DE LA MÚSICA?


VINGA ENDAVANT!









PER A QUÈ SERVEIXEN LES MANS? DONCS PER MOLTES COSES!








EL JOAN PETIT COM BALLA! MOLT CONEGUDA PERÒ QUE ENS AGRADA MOLT!








SABIEU QUE TENIM 5 SENTITS QUE ENS AJUDEN A SABER COM ÉS EL MÓN QUE ENS ENVOLTA?









QUE TENIU PESSIGOLLES? SEGUR QUE SÍ! A BALLAR AMB ELS PAPES I GERMANS, AVIS I ÀVIES, TIETS I TIETES.... I SOBRETOT A RIURE MOLT!